LEIA MIND

Feb 3, 2009

BERGEN 1 päev - Saabumine

Esimene päev sai (minu jaoks) alguse tegelikult juba paar päeva varem. Siis kui me kogu kolme - nelja päeva toidukraami läksime 8-le inimesele kaasa ostma. Lisaks vorpisin kolmapäeval veel suuremal hulgal pirukaid tee peale kaasa teha 8).
Tee peale tähendab seda, et meil tuli Tartust kõige pealt Riiga saada, kuna lend toimus Riiast. Palju mõelda ei olnud vaja, minek toimus jällegi kahe autoga.
Startisime Tartust kell 18.00. Eks me oleme enne ka Lätti samamoodi reisinud, kuid seekord oli eriti lahe, sest meil oli WolkiTolkid :). Oh, seda loba ja rõõmu terve reis :D

Riia lennujaama saamine oli omaette seiklus enne päris seiklust. Kuna Lätis arvavad kõik rekkamehed, et nad on natuke väiksemad kui tegelikult, kes võivad suvalises kurvis teed kolmerealiseks sõita, siis oli meil jällegi paras kamikaatse sõitmine. Lisaks olid teed siga ullud. Peatumiseks oli ikka natuke rohkem maad vaja kui tavaliselt, sest seisma jäid autod lihtsalt libisedes. Lisaks ilma kerge lumesõjata ja põlvini lumes sumpamiseta poleks meie suitsu/pissipausid samad :)
Siin kohal pean ma mainima ikkagi, et hoolimata poppidest telefonidest, millel on kõiksugu toredad kaardid peal ja maheda häälega telefonitädid/onud, kes ütlevad kuhu ja millal sa pead pöörama, jään ma elulõpuni truuks paberkaartidele !!! Kuigi meil seekord oli neid poppe telefone kaks tükki, suutsime ikkagi valest kohast ära pöörata just enne lennujaama. Üks tark telefon ütleb et pööra vasakule, teine peksab paremat. Nagu hellloouu...
Leidsime ennast kuskilt küla vahelt, võsast, kraanade vahelt...kui üks hetk nägime et oleme praktiliselt maandumisrajal, siis saime aru et oleme napilt õiges kohas :D!

Kokkuvõttes jõudsime TÄPSELT oma lennukile. Ees ootas kaks tunnikest öist lendamist.

Niipalju veel, et alati oleks tark joodav kraami, mis on klaaspudelis, ikka kenasti ära pakkida, sest meie ühes kohvris läks veinipudel katki, õnneks oli valge vein :D. Nagu kõik asjad olid sellega koos + klaasikillud. Ja bussis millega linna sõitsime oli seda lõhna ikke kenasti tunda :D. Buss oli väga mugav. Saime otse lennujaama juurest peale ja linnas oli peatus meie hostelist mingi mõnisada meetrit ainult. Igati pro.
Ja oo, millised vaated - Bergen on sadamalinn mis, paikneb piklikult mäenõlvadel. Milline tulede mäng, fantastiline. Kui ma enne arvasin, et kui Tartu poolt Viljandisse sõites on kena vaade viljandile, siis see ikka kahvatub kõvasti selle kõrval.

Hostellise sisse saamine oli nagu üks aarete jaht. Enne tulekut anti juhised, õnneks oli meeles meil see paberike kaasa võtta, kus need peal olid :). Kõige pealt see kood ja siis lähed sisse, siis seal on üks seif, vajuta seda koodi, keera lahti, seal sees on ukse kaardid jne :)
Hostel
Meie kaks tuba olid neljandal korrusel, narivooditega, duširuum, väike kapp ja isegi kööginurk külmkapiga. Kuigi kokkvõttes oli seal mainitud, et kasutage pigem teisel korrusel olevat ühiskööki. See oli väga normaalne, pannid potid ja kõik muu kraam kenasti olemas. Aint nõudepesumasin oli vähe kahtlane - 4 minutiga vist ikka ei saa nõusid puhtaks :). Kui rääkida teistest hostelis viibijatest, siis jagasime seda põhiliselt neegripoiste ja somaallastega (meie oma piraadid), kes neljandal korrusel oleval terassil napilt kokaiini pakkusid. Aga üldiselt oli väga ok hostel. Asukoht keset tsentrumit põhimõtteliselt. Süüa saime kenasti täitsa eraldi toas - TV lounge, heh, TV seal küll ei mänginud, aga koht oli super. Suur söögilaud (ekstra meie jaoks) ning diivanite ja tugitoolidega istumisnurk.

Terrass

Lisaks leidsime veel ühe toa, mis hiljem selgus oli hoopis lasteaed :D, järgmisel hommikul (reedel, tööpäev ju) näiteks sadas sinna persetäis jubinaid sisse.

Toas

Klaasikillumäng :D

Magama saime lõpuks kohaliku aja järgi vist kell 4 äkki, Larissa küll natuke hiljem, sest tal oli vaja veinised riided järgimiseks päevaks kenasti puhtaks pesta :D Ma ei saa jätta mainimata, et magades ülemisel naril sain nautida aknast vaadet mäeküljele, kus ka sügaval öösel oli kõikides majades tuled see (Norras elekter odav ju). Kaunis!
Enne uinumist mõlgutasin veel, et kas tõesti see oli kõik ühe päevaga...
Ja Liina oli kulltükk, et ta ikka selle ühe meie õlle kotti pistis viimasel minutil, küll oli hää paar lonksu eestimaad enne uinumist ja sellist pikka päeva!