LEIA MIND

May 16, 2011

Palkseina puhastamisest

Palkseina puhastamine ja selle kallal nokitsemine mulle meeldis, trell väsitas ära natuke käsi, aga muidu oli mõnus.
Üks võimalus on puhastada mingi ketasvärgiga, kuid see pidi tegema sooned sisse palgile, kuna mina seda ei tahtnud, siis kasutasin onu antud liivapaberist vidinat, mille sai trelli külge panna.

Peale liivapaberi ja trelliga puhastamist sai hakata nokkima palgivahesid puhtaks. Tööriistadeks sobivad kõige enam lameda otsaga nuga ja hambahari, sõltumata selle tugevusest :D. Vahede puhastamine oli oodatust aeganõudvam, päris hull kui palju sealt vahelt puru tuli :D Kui suudaks spets maski kanda tolmu kaitseks oleks hea, kuid reeglina see mul väga hästi välja ei tule.

Järgmisena võib kasutada ka spetsiaalseid puhastusvahendeid, kuid mina jäin tavalise sooja vee juurde - nagu i-le täpi panemine on see palgi pesemine viimasest tolmust puhastamine. Peale seda nägi palksein juba nii nunnu välja, et mõtlesin korra juba, et võikski ju nii jääda :D

Ja siis jäigi mõelda, mis vahendiga viimane lihv anda. Võimalusi ilmselt on omajagu, minu valik jäi Tikkurila Valti puiduõli juurde (mul olid head soovitajad). Kuna ma ei tahtnud, et palk väga mustjas pruun jääb ja soovisin naturaalset palgi tooni, siis võtsin puiduõli koodiga 5072 (äkki kellelegi on kunagi sellest infost kasu). Tegin igaks juhuks proovi ka ning ehmatuseks tundus, et tuleb ikkagi liiga tume. Tegelikult oli asi rohkem selles, et kõrval on sama pruun värvimata krohvisein, mis tegelikku tooni moonutas minu jaoks alguses. Ning alati tuleb oodata enne puidu kuivamine ka ära!
Kui proovida linaõliga, siis on kindel, et tulemus jääb tumedamat sorti. Eks igaüks teeb oma maitse järgi :)

Peale värvimist sai kõik väääga kena ning olen tulemusega igati rahul! Aga kui keegi kunagi plaanib värvida selle õliga, siis teadke arvestada sellega, et samas toas ei ole võimalik kaks-kolm päeva kaua viibida, rääkimata magamisest :)


No comments: